Információ

Név (kötelező)

Email cím (kötelező)

Tárgy

Üzenet

captcha

Klíma javítás, töltés, tisztítás és fertőtlenítés.

A klímarendszerek egyre inkább alapfelszereltségnek számítanak a gépjárművekben.

Mint minden más, ez a rendszer is időszakos szervizelést igényel, hogy természetes környezetünket ne károsítsa.

Egyrészt a bizonyos tömítetlenségek miatt a hűtőfolyadék a környezetbe kerülhet, másrészt a megnövekedő

benzinfogyasztás miatt egyre nagyobb a káros anyag kibocsátás. Nem is beszélve arról a kellemetlen illatról,

amely a gépkocsi utasait is meglepheti, amikor tavasszal a néhány hónapos pihentetést követően egyre intenzívebb

irritáló szag jelentkezik a klíma első bekapcsolásakor.

 

A megfelelő komfortérzet eléréséhez és egészsége érdekben szükséges, hogy autója légkondicionálója hibátlanul

működjön. A klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át veszítik el, ami befolyásolja működésüket.

 

Köztudott, hogy a légkondicionáló rendszer ideális élettér a baktériumok, a gombák és más mikroorganizmusok

számára. A rendszer folyamatos tisztításának híján a jármű belsejébe kerülő kis élősködők akár allergén reakciókat

is kiválthatnak. Így fordulhat elő, hogy néhány utas egy-egy klímával rendelkező autóban megtett utazás közben

tüsszögéssel, köhögéssel, szemgyulladással küszködik.

 

De hogyan is kerülnek be a rendszerbe ezek a nem kívánt vendégek?

Sajnos igen egyszerűen: a működés alapvető velejárói. A hideg hőcserélő egységen – az elpárologtatón –

átáramló környezeti levegő lehűl, mielőtt az utastérbe kerül. Az elpárologtatón a levegő lehűlése következtében

lecsapódik a pára, majd az összegyűlt víz kifolyik a gépkocsi alá (ezért is van a forró napokon víztócsa a járművek alatt).

A pára egy része viszont ott marad az elpárologtatón, a sötét és nedves környezet pedig melegágya a nem kívánt

élősködők szaporodásának.

 

Több módszer közül is választhatunk a hőcserélő tisztításánál.

Természetesen ezek az alkalmazott tisztítószerek minőségben és alkalmazásban különböznek egymástól:

  • Az ultrahangos fertőtlenítés során a készülék 5 mikronra porlasztja a hatóanyagot és juttatja be a hőcserélőhöz.
  • A sűrített levegős direkt fertőtlenítésnél 5-6 bár nyomással lemossuk a hőcserélőt. A nyomás alatt alkalmazott

tisztítószerek nem csak elpusztítják, hanem a nyomás hatására gyakorlatilag el is távolítják, lemossák a szennyeződést.

Ez a legeredményesebb megoldás.

 

A hőcserélő milyen gyakran igényli a tisztítást?

 

Amennyiben egy rendszeresen karbantartott hőcserélőről beszélünk, a gyártók utasításait figyelembe véve –

a javasolt időtartam fél évtől két évig terjedő időszak. A javasolt időszaktól el lehet térni. Itt az egyetlen

„diagnosztikai eszköz” az orrunk lehet.

 

Az utastérszűrő (pollenszűrő) cseréje:

A csere elvégzése a hőcserélő minden egyes tisztítását követően ajánlott kb. 15.000-25.000 km között.

Nagy mértékben függ a használat módjától.

 

Javaslatunk:

Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:

  • Poshadt, dohos, kellemetlen szag
  • A klíma bekapcsolásakor zajos hang
  • Nem kielégítő a hűtés
  • Zajos a klímarendszer – “csörög” a hűtőközeg

 

Klímatöltés menete:

  • amennyiben üres a rendszer nitrogén nyomáspróbával kezdjük, nincs-e szivárgás – ha megtartja a

18-20baros próbanyomást fél órán át akkor a rendszer gáztömörnek minősül

  • hűtőrendszer vákumolása (a rendszerben lévő nedvesség eltávolítása miatt szükséges)
  • hűtőközeg feltöltése számítógép vezérlésű automata géppel grammra pontosan, gyári adatbázisból
  • olajpótlás
  • UV színezőfesték az esetleges későbbi szivárgások könnyebb behatárolására
  • klímarendszer ellenőrzése működés közben

 

Állunk rendelkezésére nem csak a fent felsorolt és már meglévő problémák kapcsán, hanem a megelőzés, karbantartás

elvégzésére is. Esetleg felmerült kérdéseire szakembereink készséggel adnak információkat.